Veelgestelde vragen

Vraag: Hoe kan ik Alarm op huidige locatie activeren en wat heb ik er aan ?
Als u gebruik wilt maken  van deze nieuwe mogelijkheid gaat u naar de tab ALARM en kies bv ONVEILIGE SITUATIE, vervolgens kunt u op het volgende scherm de mogelijkheid OP MIJN HUIDIGE LOKATIE kiezen waar een slotje op zit,  u wordt dan gevraagd of u deze mogelijkheid wilt kopen en deze kost € 1,99 eenmalig voor de  android-versie voor de Iphone is deze gratis. U moet hiervoor uw Apple-ID password of Googleplay wachtwoord ter controle ingeven, daarna kunt u deze mogelijkheid gaan gebruiken. Waarom is dit handig in de vorige versies kon u kiezen tussen uw eigen adres of dat van deelnemers in uw groep. Nu kunt u op basis van uw GPS lokatie van de telefoon waar dan ook Alarm maken.

Vraag: Waarom kan ik niet inloggen? Als u voor het eerst de applicatie start, moet u eerst registreren om in het systeem  om,  daarna pas in te loggen. Controleer of u verbonden bent met het internet en wees er zeker van dat caps-lock niet aan staat. Gebruik geen speciale tekens in het wachtwoord.  

Vraag: Geen geluid bij pushmeldingen?
Bij  de Iphone kun je via instellingen, berichtencentrum, zoek LAS op in de lijst en kies voor een meldingenstijl(geen, stroken of meldingen(beste optie)) en zet alle opties op groen. Voor de Android toestellen kun je het geluid regelen door de volumetoets iets hoger te zetten, dan verschijnt er een balk in het scherm en kun je op het instellingswieltje drukken, waarna je het volume van de beltoon, media, meldingen(voor pushberichten) kunt instellen, daarnaast moet je via instellingen, voor meer kiezen in de bovenbalk en applicatiebeheer kiezen, zoek naar LAS en zet een vinkje bij meldingen. Geluid doet het dan prima ! 

 Vraag: Ik wil een groep beheren, maar heb geen emailadressen van mogelijke deelnemers.
Download hier een voorbeeldbrief, waarin je je eigen emailadres vermeld, de groep die je gaat beheren en vraag de mogelijke deelnemers om jou een mail te sturen, zodat je ze kunt uitnodigen. Voorbeeldbrief: Uitnodiging van beheerder naar deelnemers als je geen emailadressen hebt van deelnemers

Vraag: Ik wil graag een foto aan mijn profiel toevoegen.
Als u op uw profiel bent kun u op de afbeelding drukken om deze te wijzigen. Hierna kunt u een foto selecteren uit uw foto bibliotheek. Vergeet niet om op opslaan te drukken.

Vraag: Hoe moet ik een melding verwijderen?
Om een melding te verwijderen kunt u over de melding heen swipen om deze te verwijderen uit de lijst.

Vraag: Mijn meldingen hebben een slotje?
Deze meldingen zijn gesloten door degene die de melding heeft aangemaakt. U kunt alleen nog de gegevens bekijken of verwijderen.

Vraag: Mijn Uitnodiging wordt geweigerd?
Deze melding krijgt u als u uw zichzelf uitnodigt om deel te nemen aan de groep die u zelf heeft opgezet, U bent automatisch lid van deze groep(uw naam staat in rood vermeld bij groepen). (volgende release is dit niet meer mogelijk)

Vraag: Waar dient het pijltje linksboven bij groepen/meldingen voor?
Met dit pijltje kunt u terug navigeren naar de vorige pagina. Klik op < om terug te gaan naar de vorige pagina.

Vraag: Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Al uw gegevens worden veilig opgeslagen op een server bij Amazon. De ingevulde gegevens zijn alleen zichtbaar voor de mensen die in uw groepen zijn uitgenodigd of bij de groepen waar u aan deelneemt.

Vraag: Werkt de applicatie ook op de iPad?
Ja de LAS applicatie werkt ook de iPad. De applicatie is te vinden in de App Store. Wel is dit een iPhone app die op de iPad kan draaien.

Vraag: Kun je ook een chat in je groep maken, die niet als een melding wordt afgesloten, maar blijft bestaan?
Ja je kunt een speciale melding maken als beheerder, die niet wordt afgesloten en blijft bestaan. Voor instructie zie bijgevoegde handleiding. Chatgroep maken in LAS als beheerder van een lasgroep

Vraag: Hoe kan ik zorgen dat ik altijd  de laatste versie gebruik van LAS? 
Voor de Iphone ga naar instellingen, ga naar Itunes en Appstore en selecteer automatische downloads Apps en Update, voor Android ga naar de Playstore, selecteer linksboven waar drie streepjes staan,klik hierop en je krijgt de startpagina, ga naar instellingen (wieltjes) tweede optie apps automatisch bijwerken en kies derde optie alleen via wifi bijwerken. Zo heb je altijd de laatste versie.

Vraag: Op android toestel moet ik steeds opnieuw inloggen ? 
Als je de app verlaat met de button terug-toets sluit de app zich af, verlaat je de app met de Home-toets kun je gewoon verder gaan waar je gebleven was zonder in te loggen.

Vraag: Android heeft een nieuwe mogelijkheid om batterij te sparen bij instellingen app-optimalisatie ?
Als je deze optimalisatie inschakelt, werken de pushberichten niet meer om batterijen te sparen, dus voor LAS deze instelling niet gebruiken.